Det där med långa texter

Kommentarer
- Mickan

Bra skrivet!! =)

2010-04-16 » 08:20:35
BLOGG: http://miiickans.blogspot.com
- Sara

Aj då, jag som klädde K i klänning en gång....

2010-04-16 » 08:29:50
- Lina

Jag tycker uppriktigt sagt SYND om de stackars barnen som föds till ett kön men föräldrarna håller på o fjanta med att dom inte vill "sätta dom i något fack". VAFAN?

Föräldrarna då? Hur klär dom sig? Sätter pappan på sig en rosa TJEJ-tröja och går till jobbet? Eller gäller det bara deras barn? Är det bara dom som inte ska sättas i fack medans föräldrarna får vara kvinna o man?



Jag fattar ingenting.

2010-04-16 » 09:29:32
BLOGG: http://ivabell.blogg.se/
- Lina

Jag vill ändra! Tänk bort ROSA i min tidigare kommentar så säger vi så här istället.

Skulle pappan gå till jobbet i en kjol? Skit i färgen, den kan va blå, rosa, svart, lila... I ett TJEJ-plagg.

När det gäller kill-plagg så är det lite annat. Dom sticker inte ut lika mycket som ett tjej-plagg. Då handlar det mer om just FÄRG men främst FORM.

Men om inte pappan vill klä sig i tjejkläder så tycker jag inte att han ska klä sin dotter i kill-kläder!

2010-04-16 » 10:48:26
BLOGG: http://ivabell.blogg.se/
- Mappa

Vi tycker du skulle använda din skrivkonst till att tjäna pengar på.

Finns det inte de som bloggar och får betalt?

Eller bli journalist!!

2010-04-16 » 11:36:59
- Frida Utter Eriksson

Ha, ha, ha!!! Du är rolig du Jessica! Med dig vet man banne mig vad du tycker om saker & ting!

Och jag håller med om det du skriver. Skylta med dyra prislappar hit och dit. Det är väl inget att skryta med.....dt svider ju bara mer i plånkan!

Visst kan jag också tycka det är roligt med lite märkeskläder, men inte till vilket pris som helst! Nej, då ska man fyyyynda:-)

Det är då det är kul....



Sen det där med tjej/kill kläder, stoppa i fack osv.....visst har det gått för långt! Tusan, tänk dig att se Fredde i en Hello Kitty t-shirt på jobbet:-D



Klart tjejer ska vara tjejer och killar killar. Vi ÄR olika, det är skapt så!! Och det är så det ska vara. Det är också vad barn behöver! En kvinnlig och en manlig förebild. Thats it!



Så tummen upp för att vi med snippa är från venus och ni med snorre från mars!



Kram & hej!!

2010-04-16 » 11:57:17
BLOGG: http://fridauttereriksson.blogg.se/
- Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Å vad roligt!!!

Klart jag läser ALLT. Jag tycker om när du skriver, du borde bli en sån där krönikör som får folk att tänka till.



Jag håller med dig lite här och var, fast jag kanske skriver en sån där blogg som du "beskriver"

Jag skriver inte när jag och Jesper ex. har bråkat - det är för privat helt enkelt, speciellt när man nu har en stor blogg och många läsare.

Men jag antar (och hoppas) att alla förstår att vi bråkar någongång här och var och är precis en normal familj som alla andra, jag tycker dock inte jag behöver bekräfta det bara för att visa att vi gör det! Jag älskar ju honom & mitt liv lika mycket för det ;)

Jag skriveräven om mina bra och dåliga dagar - om mina glada och duktiga barn. Men också om mina helvetesdagar när jag bara vill svimma av trötthet.



Jag skriver glimtar ur vårt liv kort sagt, och inte bara för att folk som inte känner oss ska kunna läsa. Utan för att vänner, släkt & familj som inte bor nära uppskattar det hela :) Det tycker jag är kul, sen får väl den som vill läsa och uppröras av min "trevliga och glada" attityd. Haha.



Det där med kläder håller jag också med om MEN jag kan säga att jag är så trött på just blått&rosa att båda barnen hellre får ha grönt. Jag gillar unisex kläder, eller snarare unisexFÄRGER - Jolie vill jag helst ska ha kjol eller klänning varje dag. Haha, men gärna inte en rosa variant, då jag körde mig slut på det där med just rosa&blått när de var ytterpyttesmå.

Jag förstår mig dock inte på den där överdriva unisex grejen som ex. PO.P kört med ett tag nu, där det måste vara en traktor eller bil på den röda tröjan på tjejavdelningen. Haha.

Och det där med just PO.P att det är dyra saker. Jag ser det lite som en investering nu i deras ytterkläder - man får tillbaka så äckligt mycket av de pengarna man lagt + att jag tycker kvaliten och hållbarheten är lite roligare än på ex H&M

MEN jag tycker dock att Alvin är för liten för ett sådant köp, han ligger ju bara där och då är det högst onödigt enligt min mening att ha så dyra ytterkläder - han får ju inte riktigt användning för de slitstarka sömmarna eller den fina färgen som består även efter 500 tvättar.

Men sen behöver man ju inte köpa sakerna nya heller. I år köpte jag sakerna begagnad. Super frescha! Och för MINDRE pengar än vad jag tänkte betala för skaljackan på Lindex, i like! :)



Fortsätt med dina långa inlägg som får en att tänka och skriva lååååååååångsa kommentarer fast man egentligen inte har tid och barnen lyckas riva i både det ena och andra under tiden ;) Haha.



Hoppas allt är bra med hela familjen också. Kram

2010-04-16 » 13:25:26
BLOGG: http://www.alltforforaldrar.se/theans/
- Lina W

Bra skrivet!!! tummen upp!

2010-04-16 » 13:33:27
- Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Tack för infon om ditt "inte-vrålåk" hemma :) Jag ahr inte heller nå nyinköpt tjossan, men en som man kan ställa in lite här och var, digital är den iaf.

Fick den av min morfar :) Toppen.

2010-04-16 » 13:54:05
BLOGG: http://www.alltforforaldrar.se/theans/
- Sandra

Halleluja!

Bra skrivet, I'm with You!



Det där med "snällhet" kan driva mig till vansinne. Alla frågar "Jaha och är hon snäll?". Vad ska man svara. Eira har (förutom en mycket kort period) inte sovit en hel natt. Betyder det att hon är dum då?



Och fynd är väl det bästa som finns?! Jag kan nog säga att 70% av alla plagg Eira har/har haft är köpta på REA. Såå stor skillnad blir det inte från säsong till säsong så att man behöver det ALLRA senaste. Och inte är kläderna sämre heller ;-)



Ja, hade det funnits en GILLAknapp här hade jag garanterat tryckt!



Ha en trevlig helg!

Kram

2010-04-16 » 16:28:30
BLOGG: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
- Sara

Måste bara tillägga en sak jag är trött på, det är Hello Kitty, och då menar jag inte på små flickor. Men kolla på en hel drös med vuxen plagg, hello kitty?? Vem vill gå runt i HK bh, t.shirts pyjamasar mm när man är närmare 30? Inte jag iaf:)

2010-04-16 » 19:50:26
- anna

Hejja vad bra skrivet!! Jag håller fullkomligt med i allt du skriver... Klart som fan pojkar ska vara pojkar & flickor vara flickor!! Ha en bra helg vännen. Å Kram på dig!!

2010-04-16 » 21:10:16
BLOGG: http://littlemiracle.blogg.se/
- Anna Felldin

Hade lätt kunnat vara jag som skrivit det där haha. Håller med om ALLT till 100%. Och du, jag gillar faktist mycket text, iaf när den har ett intelligent innehåll =)) Kram på dig gums!

2010-04-17 » 12:22:11

VILL DU KOMMENTERA INLÄGGET?

DITT NAMN:
V.I.P? :)
DIN E-MAIL (frivilligt):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0