Etapp ett avklarad

Kommentarer
- Daniel

Det saknas ju en person för att järngänget ska vara komplet......föresten 2 st saknas. Mackan och du honybany :)

2008-12-25 » 14:17:20
- sara

ja för mig och jimmy räknas väl inte in i gänget längre.........=(

2008-12-25 » 17:35:13
- Dorothéa

De sög så olika på brösten att det helt enkelt inte gick så bra för varken dem eller mig.

Fick otrevliga sår och sånt därnt du vet också, så vart det helt enkelt för jobbigt när det nästan gått 5 dagar och vi inte fick någon fason på det. (de kopp-matades då på bb, så det inte skulle bli nå problem för dem att ta bröstetm, men de gick ändå ner 10 och 11% i vikt. Alltså precis på gränsen och strax över gränsen för vad som är "okej" för ett spädbarn att gå ner efter förlossningen)

Fick massa hjälp där av olika folk samt en "amningsexpert" men sen tog jag och Jesper ett gemensamt beslut bara någon dag innan vi skulle åka hem att jag skulle pröva pumpningen och ge på flaska.



Och det fungerade så bra, vart så stor skillnad på hela familjen.

De vart lugna (läs äntligen mätta) och jag kunde göra annat än att gråta och "försöka" få i dem nå mat genom amningen.

Ursch, det var en pärs. Jag har alltid vart så 100 på att jag skulle minsann amma och hit och dit. Sen när det inte fungerade så rasade nästan hela världen samman.

Kände mig som världens sämsta mamma, för att vara exakt.



Men nu känns det bra, det är sånt som händer och vi lyckades fixa till det på bästa möjliga sätt för våran familj.

Och huvudsaken är ju att de får mat i magen -sen att det är min bröstmjölk de får också gör att det känns lite bättre.



Hoppas du är nöjd med mitt svar =)

2008-12-25 » 18:15:17
BLOGG: http://theans.blogg.se/
- magnus

fy helvette vilket fult sisstakort :/

2008-12-26 » 14:17:24
BLOGG: http://litensnorre.blogg.se/
- Ankis Pankis

Håller med Daniel, två stycken saknas! Kul att Marcus kom igår, tycker han borde flytta hit! :)



Ser ut som det gör ont på Martins arm förresten... haha

2008-12-26 » 17:32:19
- Daniel

Jag tjatar på Marcus att han borde flytta hit men det går ju inte in hanns huve :( Du får prova Ankis.



Sara# Ofcurs ni räknas in i gänget.....we love you och Jimpa like hel mutherfucker :)

2008-12-26 » 21:15:33

VILL DU KOMMENTERA INLÄGGET?

DITT NAMN:
V.I.P? :)
DIN E-MAIL (frivilligt):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0